Hayata Dair

Evde Kendimizi İyi Hissetmek İçin Neler Yapabiliriz?

Zor günlerden geçiyoruz. İçinde bulunduğumuz durum nedeniyle kendimizi çoğu zaman kötü ve çaresiz hissediyoruz. Canımız sıkılıyor, hiç bir şey yapmak istemiyoruz. Kafamız dalgın, konsantre olmakta zorlanıyoruz. Bir kaç ay önce boş zamanım olsa şunu yapardım bunu yapardım diye düşünürken, şimdi boş zamanımız çok ama bir şeyler yapacak halimiz yok. İş olsa da çalışsak, eski günlerdeki gibi koştursak diyoruz. Bu yazım daha çok evde kalanlar için gibi gözükse de aslında çalışanlar da bahsedeceğim maddeleri güne başlarken ve evdeyken deneyebilirler. Bu gidiş hata dur demek için ne yapabiliriz peki? Çünkü bu süreç boyunca fiziksel sağlığımızın yanında ruhsal sağlığımızı da korumalıyız. Evde kendimizi iyi hissetmek için neler yapabiliriz? Size bunun için bir kaç öneri vermek istedim. Denemek size kalmış. İşte evde kendimizi iyi hissetmek için yapabileceğimiz şeylerin bir listesi.

EVDE KENDİMİZİ İYİ HİSSETMEK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ?

GÜNE BAŞLARKEN

  • Önce bir bardak su içerek güne başla. Hatta içine salatalık, limon dilimleri atabilirsin. Su içmek vücut sağlığı açısından çok önemli.
  • Bugünleri iyi değerlendirmek istiyorsan belki erken kalkmayı tercih ediyor olabilirsin. Alarm kuracaksan en sevdiğin şarkıyı ayarla. Dans ederek güne başla, enerjin yerine gelecektir. Erken kalkmak istemediğin günlerde ise yine müzik dinleyerek yatak keyfi yapabilirsin.
  • İster erken ister geç kalk ama mutlaka güne uyandığında, önce camını aç derin bir nefes al, sonra ilk maddede bahsettiğim suyunu iç, sonra da aynada kendine bir merhaba de. Ve kendine o gün için 3 hedef belirle. Bunlar çok basit şeyler de olabilir, kendini zorlamana gerek yok. Günün sonuna kadar o hedeflerini gerçekleştirmeye çalış. Ve hedefini her gerçekleştirdiğinde kendini sevdiğin bir şeyle ödüllendir.

GÜN İÇİNDE

  • Bir şeye ya da birine aşık olmayı dene. Bu konuda bir sınır yok ki.. Bu baktığın bir çiçek, beslediğin bir evcil hayvan, bir kitap, bir hayat mottosu, bir şarkı, bir dizi, bir film ya da yaptığın kek bile olabilir.
  • Hiç bilmediğin şeyler öğrenmek iyi bir fikir olabilir mesela. Yeni bir dil öğrenebilirsin, kendi kendine yeni yemekler yapmayı deneyebilirsin. Astrolojiyi merak ediyorsan, o konuda araştırma yapabilirsin. Tarihle ilgili konulara dalabilirsin. Bu konuda da sınır yok ki.. Öğrenmek her gün, her an.
  • Mutlaka ama mutlaka hareket et. Sevdiğin bir aktiviteyi yaparak kan dolaşımını hızlandırmalısın. Böylelikle bedenin güçlenir ve formunu korursun. Pilates, dans, yoga, ev temizliği bile olabilir. Yeter ki hareketsiz kalma.
  • Kendini kişisel bakım zamanı ayır. Cildine, saçlarına, tırnaklarına, sakallarına, bıyıklarına bakım yap. Kendini ihmal etme.
  • Meditasyon da bu zamanlar için ideal bir tercih olabilir. Kendini dinle, ruhunu dinlendir.
  • Müzik dinle, şarkı söyle. Evde bir türlü ilgilenmeye vakit bulamadığın bir müzik aleti varsa onu öğrenmek için doğru bir zaman olabilir belki.
  • Her gün bir arkadaşınla ya da ailenden biriyle görüntülü konuş, karşılıklı kahve iç ve sohbet et. Yüz yüze sosyalleşemesek bile Allahtan akıllı telefonlar var artık. Bu bile şükredebilecek bir şey bence.
  • Bu dönemde sana zor zamanlar yaşatanları, seni üzenleri, hayal kırıklığına uğratanları düşün ve onları affet. Affetmek önemlidir, insanların üzerinden affetmeyi başardıklarında büyük bir yük kalkar.
  • Seni güldürecek şeyler izle, dinle. Seni mutlu eden anları düşün, hatırla ve gülmeyi asla ihmal etme. Gülümse, hatta kahkaha at.

GECE OLDUĞUNDA

  • Geceleri gökyüzünü izle. Evrendeki değerini ve önemini anla. Hepimiz bir bütünün parçasıyız ve birbirimize bağlıyız bunu unutma.
  • Her gece yatağa girdiğinde o gün gerçekleşmiş olan en az üç durumdan ötürü minnettar ol ve şükret. Hayat aslında o kadar da sıradan değil. Hayat ne kadar zor olsa içinde mutlaka şükredebileceğimiz şeyler barındırıyor bunu unutma.

Karşınızdaki Kişiyi Tanımak İçin Yardımcı Olacak Sorular

İlgili Makaleler

6 Yorum

  1. Öncelikle cok dogru bi içerik olmus… Ask sadece kişiye degil herseye olabilir pozitif bakıs acısı ile bu süreci travma olarak degil daha farklı atlatabiliriz… Suyu cok tuketen biriyim ama limon salatalık koymak hiç aklıma gelmedi buda uygulanabilir

  2. Ben de artık evde kalip sıkılmak istiyorum çok sey mi istiyorum. Birine birseyler aşik olayım, su içeyim ama yok pasoo pizza yiyorum

  3. Valla sabah kalkıp evi toparlayıp spor yapıyorum.. sonra çalışıyorum.. İşim bitince alıyorum boya fırçamı elime, evi boyuyorum.. 4 günde 4 odayı bitirdim. Kendimle gurur duyoyorum. Sonra zaten bırakın sıkılmayı, oturduğunuz koltuktan kalkacak haliniz kalmıyor. dolapları elden geçirin, ne kadar çöp biriktirdiğimize inanamayacaksınız..

  4. Yapmak istediklerimi de yapamıyorum nedense rutin ev işi bir türlü bitmiyor ‍♀️

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu