içinde

Elmanın Faydaları ile İlgili Bilmedikleriniz

elmanın faydaları hakkında

Elmanın en sevilen meyveler arasında bulunmasının gerçekten iyi birkaç sebebi var. Elma, yapılan birçok araştırmaya göre oldukça faydalı bir meyve olarak kabul görüyor. Ortalama bir elmanın çapı yaklaşık 7,5 cm olarak kabul edilir. Ortalama bir elma 182 gram ağırlığındadır ve yaklaşık 95 kalori barındırır. Elmanın faydaları arasında önemli bir lif, potasyum, C ve K vitamini bakımından oldukça zengin bir besin olması bulunur. Öte yandan elma, önemli bir polifenol kaynağı olarak da birçok kişi tarafından bilinir.

Elmanın Faydaları – Kilo Verme Konusunda Yardımcı

Elma, hem lif hem de su bakımından oldukça zengin bir meyvedir. Yapılan bir araştırmaya göre yemeklerden önce birkaç dilim elma yiyen kişiler, elmalı ürünleri yiyen kişilere göre kendilerini daha tok hisseder. Öte yandan yemekten önce birkaç dilim elma yiyen kişiler, yemek esnasında yaklaşık 200 kalori daha az alırlar. Kısacası lif içeriği sayesinde elma, kişileri tok tutar.

Elmanın Faydaları – Kalp Sağlığı İçin Birebir

Elma, daha düşük kalp hastalığı riski ile bağdaştırılan bir meyve olarak bilinir. Bu durumun sebebi ise elmanın suda çözülebilen lifler içermesidir ve bu lifler sayesinde kandaki kolestrol seviyesi rahatlıkla düşürülebilir. Ayrıca elmanın kabuğunda bol miktarda polifenol bulunur. Bu polifoneller, antioksidan etkisi nedeni ile kalp sağlığı için oldukça yararlıdır. Yapılan araştırmalar yüksek miktarda polifenol almanın kalp hastalığı riskini yüzde 20 azalttığını tespit etmiştir.

Elmanın Faydaları – Şeker Hastalığı Riskini Azaltır

Elma yiyen kişilerin tip 2 diyabet hastalığına daha az yakalandığı tespit edilmiştir. Yapılan bir araştırma, günde 1 elma yiyen kişilerin diyabet hastası olma riskinin yüzde 28 daha az olduğunu göstermiştir. Bunun ana nedeni elmanın içindeki polifenol adı verilen maddelerin pankreastaki beta hücrelerinin hasar görmesini önlemesidir. Beta hücreleri, insülin hormonunun üretiminde önemli bir rol oynar.

Elmanın Probiyotik Etkileri

Elmanın içerisinde pektin adı verilen bir lif bulunur ve bu lif, probiyotik olarak davranır. Bu da demek oluyor ki bağırsaklardaki iyi huylu bakteriler, bu madde ile beslenir. Bağırsağımız, lifleri direkt olarak işleyemez ve bunun yerine kalın bağırsağa gönderir. İşte burada üretilen bakteriler sindirimin kolaylaşmasını sağlar. Öte yandan pektin adı verilen bu lifin obezite, kalp hastalıkları ve şeker hastalığı gibi problemlerin de engellenmesine katkı sağlar.

Portakal Suyu ve Faydaları

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Faydali hicbirseyi sevmiyorum yerken dislerim kamisiyo off portakal da sevmem zaten ama zorla yememiz lazim annem cocuklugumdan beri zorla agzima sokar bir saat gevis getiririm ama sonunda yerim keske daha lezzetli olsaydi mesela karpuz gibi neyse bunun konumuzla alakasi yok

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan korona açıklaması

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Korona İle İlgili Konuştu

korona virüs iyileşen sayısı

Korona Virüs İyileşen Sayısı Artıyor. Güzel Haberler Geliyor.