Sağlıklı Beslenme

Doğru Beslenme Tüyoları

Doğru beslenme tüyoları günümüzde pek çok kişinin hararetle araştırdığı ama uygulama konusunda pek çaba sarf etmediği bir konu. Arkadaşımız Öykü Yalçın serinin ikinci yazısında yine bize bu konuda yanlış bilinenleri anlattı kendisine teşekkür ediyoruz. Serinin ilk yazısı olan Sağlıklı Beslenme Hakkındaki Efsane Yalanlar yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

Doğru Beslenme Tüyoları 1: Tatlandırıcılar Sağlıklıdır

İnsanların düşük kalorili, düşük karbonhidratlı ve tatlandırıcılı ürünlere ilgisinin artması besleyici olmayan tatlandırıcı kullanımını da arttıran bir neden. Açıkçası, şeker eklenmiş gıdalar tüketmek oldukça hastalık riskini arttıran bir durum; fakat tatlandırıcılarda olumsuz etkiler yapıyor. Tatlandırıcı gıdalar tüketmenin tip 2 diyabet hastalığı riskini arttırdığı ve bağırsak bakterileri üzerinde negatif bir etkisi olduğu gözlenmiş.

Macro Besin Oranı Diyet Kalitesinden Önemlidir 

Pek çoğumuz vitamin hapları gibi küçük hapların yada bazı toz karışımların milkshake gibi yapılarak tüketilmesi ile karşılaşmışsınızdır. Bu tarz işlenmiş gıdalar kısa vadede mideyi küçültüp hızlı kilo verdirmeyi sağlasa da, uzun vade kullanımları zararlı sonuçlara neden olur. Önemli olan kilo vermek değil sağlıklı olmak olmalıdır. Doğal ve sağlıklı bir yeme tarzı edinilmesi böyle arada bir sürekli hap diyetleri yapılmasından daha sağlıklıdır.

Doğru Beslenme Tüyoları: Patates

Patates ne yazık ki adı kötüye çıkmış bir sebzedir ve kilosuna özen gösterenlerin ondan kaçtığı görülür. Aslında patates c vitamini, potasyum ve lif dahil olmak üzere besleyici pek çok şey barındıran bir sebzedir. Pirinç ve Makarna gibi diğer karbonhidrat kaynaklarından da daha doyurucu ve tok tutucu bir gıdadır. Fakat kızartılmış olarak tüketilmesi önerilmez. Fırınlanmış, haşlanmış yada közlenmiş olmalıdır.

Düşük Yağlı ve Diyet Yiyecekler Sağlıklıdır 

 En yakınınızdaki markete gidip rafları şöyle bir gezdiğinizde üzerinde “diyet”, “light”,” yağ oranı düşürülmüştür”, “yağsızdır” yazan gıdalar ile karşılaşırsınız. Fakat yine de bu onların sağlıklı gıdalar olduğu anlamına gelmez. Yapılan araştırmalar bu tarz gıdaların lezzetli olabilmesi için daha fazla seker ve tuz içerebildiğini göstermiştir.

Doğru Beslenme Tüyoları: Takviye Edici Gıdalar

Sağlıklı bir beslenme imkanına sahip insanların magnezyum, B vitamini gibi takviye edici gıdalar almalarında bir problem yoktur. Bu tarz takviyelerin tip 2 diyabet , kan şekeri artışını düzenlediği ve kalp krizi riskini azalttığı gözlenmiştir. Ayrıca hamileler, alerjik nedenlerle kısıtlayıcı bir beslenmesi olanlar, 50 yaş üstü insanlar gibi gruplarında takviye vitaminler almasında sorun yoktur.

Düşük Kalorili Diyetler Sağlıklıdır 

 Düşük kalori almak kilo vermemizi sağlar. Evet. Fakat uzun vadede çok düşük kaloriler ile beslenmek açlık hissinde artışa neden olur. Metabolizma hızınız düşer. Tokluk algısı değişir. Vücut kendini az kalori ile beslenmeye adapte eder. Bu da kalorili bir şey yediğiniz anda eskisinden daha çok kilo almanıza neden olur.

 Sağlıklı İnsan Oldukça Zayıftır

Obezite pek çok hastalığı tetikleyerek ölüme bile neden olabilir. Sağlıklı olabilmek içinse zayıf olmak gerekmez. Vücut kitle endeksinizin dengeli olduğu, aktif bir hayatınız olmalıdır.

Doğru Beslenme Tüyoları: Kalsiyum Takviyesi

Son zamanlarda yapılan araştırmalar bunun zararı bile olabileceğini göstermiş. Bu yüzden beslenmenize doğal kalsiyum kaynakları olan; yoğurt, sardalya balığı, kuru fasulye, çekirdek gibi şeyleri ekleyerek bunları doğal olarak alabilirsiniz.

 

Malahay

KTÜ mezunu bir tarihçi, sosyal bilimlerin en fantastik savunucusu, Shallwe içerik üreticisi...

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Özellikle diyabet riskine larşı çok güzel bir yazı olmuş. Çok teşekkürler.
    Patatesi en çok yağda kızarmış olarak seviyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu