Gündem

Doğal Tatlandırıcılar

Rafine şekerin sağlığımız için ne kadar zararlı olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var. Alternatif olarak kullandığımız yapay tatlandırıcılardan ziyade doğal tatlandırıcılara yönelmek sağlığınız için daha iyi olacaktır. Kalorisi, früktoz değerleri düşük ve çok tatlı olan bu doğal tatlandırıcılar nelerdir?

Doğal Tatlandırıcılar – Stevia

Doğal tatlandırıcılar arasında çok popülerdir. Düşük kalorili olan bu tatlandırıcı Stevia Rebaudiana bitkisinin yapraklarından elde edilir. Güney Amerika’da tıbbı amaçlarla asırlardır üretilmektedir. İçindeki bileşenler şekerden yüzlerce kat tatlıdır ve neredeyse hiç kalorisi yoktur. Yapılan çalışmalar sonucunda hipertansiyonu olan kişilerde %5-15 oranında tansiyonu düşürdüğü tespit edilmiştir. Diyabet hastalarında ise kan şekerini düşürdüğü de kanıtlanmıştır. Şekerden uzak durmak isteyenler için tercih edilebilir bir tatlandırıcıdır.

Doğal Tatlandırıcılar – Eritritol

Eritrol, bazı meyvelerde doğal olarak bulunan bir şeker alkolüdür ve düşük kalorilidir. Toz formunu bulmak isteyenler için de büyük bir kısmı sanayi üretimi olacaktır. 1 gramında 0.24 kalori bulunmaktadır. Bu da rafine şekerin %6’sına karşılık gelmektedir. Kan şekerini, insülin düzeyini yükseltmediği tespit edilmiştir. Çalışmalar Eritritol’ün güvenli olduğunu gösterse de tek seferde fazla kullanım sindirim problemlerine neden olabilir. Sağlığa pek faydası tespit edilememiş olsa da yine de rafine şekere nazaran tolere edilebilir.

Doğal Tatlandırıcılar – Ksilitol

Tatlılığı şekere benzemektedir. Gramında 2.5 kalori bulunur ve bu da rafine şekerin üçte ikisine tekabül etmektedir. Ksilitol’ün diş sağlığına bazı faydaları vardır. Diş çürüğü riskini azalttığı kanıtlanmıştır. Kan şekeri düzeyini ve insülini arttırmıyor. Eritritol gibi de tek seferde fazla tüketimi sindirim sorunlarına yol açabilir.

Doğal Tatlandırıcılar – Yacon Şurubu

Güney Amerika’da yerel halkın, yacon bitkisinden elde ettiği bu tatlandırıcı çok popülerdir. Kilo sorunu yaşayanların sıklıkla tercih ettiği bir üründür. Fazla kilolu kadınlarda kayda değer kilo kaybı sağladığı kanıtlanmıştır. İçindeki bileşenler bağırsaklarda yararlı bakterileri besleyen çözünebilir lifler olarak faaliyette bulunuyorlar. Bu liflerin de kabızlık sorunu olanlara yardımcı olduğu tespit edilmiştir. Yine fazla tüketilmesi halinde bazı sindirim sorunları ortaya çıkarabilir.

Bunlara ek olarak, şeker yerine sıklıkla tercih edilen bazı tatlandırıcılar bulunmaktadır. Pekmez, bal ve akçaağaç şurubu en bilinenleridir fakat bunların şekerden çok da bir farkı yoktur. Besin değerleri daha düşük olabilir ama karaciğer bu farkı ayırt edememektedir. Eğer sağlıklı besleniyorsanız ve şeker kullanmayı da seviyorsanız, bal gibi tatlandırıcıları kullanmak pek de sorun yaratmayacaktır. Herkese sağlıklı günler dilerim.

https://www.shallwe.com.tr/yapay-tatlandiricilar/

İlgili Makaleler

5 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu