içinde

Daha Sağlıklı Bir Yaşam İçin Beslenme Önerileri

daha sağlıklı bir yaşam

Toplumdaki birçok kişi, sağlıklı olmanın spor salonunda aşırı fazla diyet ve bol zaman gerektiren zor bir görev olduğunu düşünüyor, ancak bu aslında basit bir yalandan ibaret. Günlük yaşamınızda bazı basit değişiklikler yapmak suretiyle ve kendiniz için küçük hedefler belirleyerek daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürdürme yoluna rahatlıkla girebilirsiniz. Yemek yeme, rahatlama, aktif olma ve uyku konusunda daha sağlıklı seçimler yapma alışkanlığını denemeyi bir düşünün. Yakında, sağlıklı yaşamınızın daha iyi bir şekilde şekillenmeye başladığını göreceksiniz! Daha sağlıklı bir yaşam için bu önerilere dikkat etmekle işe başlayabilirsiniz.

Daha Sağlıklı Bir Yaşam İçin Daha Çok Su İçin

Daha fazla su iç. Yetişkin bireylerin günde 2–3 litre su içmesi uygunken, çocuklar 1-2 litre civarında su içmelidir. Sözünü ettiğimiz bu miktar, çay veya kahve gibi diğer içeceklere ek olarak içilmelidir. Su, vücutları doğru sıcaklıkta tutar ve toksinleri giderir. Su ayrıca cildinizi temizler, böbreklerinize yardımcı olur, iştahınızı kontrol etmeye yardımcı olur ve enerjinizi korur. Ayrıca, kalorisi yüksek olan soda ve meyve suyu gibi sağlıksız içecekler içmenizi de engeller. Vücut bu sağlıksız içeceklerin alımını zar zor kaydeder ve yine de daha sonra yüzlerce kaloriyi susarsınız. Sıcak su (çay olarak da bilinir) içmek sindirim sisteminizi uyarmaya yardımcı olabilir. Sıcak su ayrıca vücudunuzun doğal olarak kendisini detoksifiye etmesine yardımcı olur. Suyun rahatça sıcak olduğundan ve sizi yakmayacağından emin olun.

Daha Sağlıklı Bir Yaşam İçin Mutlaka Kahvaltı Etmelisiniz

Kahvaltı en önemli öğündür. Hafif ve sağlıklı bir kahvaltı, erken yemenin faydalarını elde etmek için yeterli. Yağsız protein ve kepekli tahıllardan oluşuyorsa, öğle yemeğinde boğulmanızı önleyecektir. Araştırmalar kahvaltı kaptanlarının aslında daha fazla yemek yediğini gösteriyor! Bu yüzden iştahınızı azaltmak için günün ilk yemeğini atlamayın. İki çikolatalı çörek ve her şeyden daha kremalı bir kahve yerine yumurta, meyve ve yağsız süt, taze portakal suyu veya çay gibi bir içecek tercih edin. Kahvaltınızı ne kadar sağlıklı ve doldurursanız, gün boyunca kendinizi o kadar enerjik hissedersiniz.

Daha Sağlıklı Bir Yaşam İçin Gün Boyunca Sağlıklı Beslenin

Gün boyunca iyi yiyin. Tabağınızın yarısı sebze ve meyveyse, doğru yoldasınız demektir. Yağsız protein, az yağlı süt ve kepekli tahıllar ekleyin. Sabit bir beslenme düzeni belirlendikten sonra, vücudunuz daha rahat hissedecektir. Vücudunuzun şekerli yiyeceklerin nereye gittiğini merak ettiği bir süre olabilir, ancak kamburluğun üzerine geldiğinizde, her zamankinden daha iyi hissedeceksiniz. Unutmayın ki tüm yağlar sizin için kötü değildir. Somon ve ton balığı, avokado, fındık ve zeytinyağı gibi balıklarda iyi yağlar bulunabilir. Bu gibi şeyler, dengeli bir diyet için son derece gereklidir. Gün boyunca düzenli olarak zamanlanmış yemekler yemek için çaba gösterin. Ancak, bütün gün otlatmaktan kaçının.

Doğru Saatlerde Yiyin

Doğru zamanda yiyin. Sağlıklı, sindirimi kolay bir akşam yemeği için iyi bir zaman 17:00 ila 20:00 arasıdır. Gece boyunca atıştırmalıklardan kaçınmak en iyisidir çünkü sizi gereksiz kalorilerle doldururlar ve uykunuzu bozabilirler. Bu gece yarısı atıştırmalıklarına ihtiyacınız varsa, tuzsuz fındık, tohum, meyve ve sebzelere sadık kalın. Eğer gece yemek uyku sorununa neden olduğunu bulursanız yatmadan önce 3 ila 4 saat önce birşey yememeye çalışın. Doğru yaparsanız, atıştırmalık sizin için kötü değildir. Aslında, “sürekli” yemek, kendinizi yoksun hissetmekten ve sepeti yuvarlandığında üçüncü cheesecake parçasına gitmekten alıkoyabilir. Tümünün ılımlı olduğundan emin olun.

Et Yemeden Birkaç Gün Geçirin

Haftada en az birkaç gün etsiz olmayı düşünün. Vejetaryen olmak, kalori alımınızı azaltmanın ve bol miktarda vitamin ve mineral almanın iyi bir yoludur. Ayrıca kardiyovasküler sağlığınızı da geliştirebilir. Tamamen vejetaryen olmak istemiyorsanız, daha az et yiyerek sağlığınızı iyileştirebilirsiniz. Vejetaryen gitmek için haftada birkaç gün seçin ve tavuk, hindi ve balık için kırmızı eti değiştirin.

Kova Burcu Ve Sağlık Problemleri – Burçların Sağlık Sorunları

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

kurban bayramında kısıtlama

Kurban Bayramında Kısıtlama Olacak Mı? Bakan Koca Açıkladı!

bruce lee: bir ejderin öyküsü

Bruce Lee: Bir Ejderin Öyküsü