içinde

Corona Virüs Kaygısı İle Nasıl Başa Çıkabiliriz?

corona virüs kaygısı

Tarihe bakıldığında Dünya pek çok salgın ve felaket yaşamıştır. Hem devlet hem de vatandaşlar tarafından gerekli önlemler alındıktan ve gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra panik olmaya gerek yoktur. Son günlerde bizleri hayli yoran ve üzen gelişmeler yaşıyoruz. Corona virüs tüm Dünya’yı sarmış durumda. Bugünkü yazımda corona virüs kaygısı ile nasıl başa çıkabiliriz? bu soruya cevap bulacağız.

CORONA VİRÜS KAYGISI İLE NASIL BAŞA ÇIKABİLİRİZ?

Öncelikle elimizden geldiğince sakinliğimizi korumaya çalışmalıyız. Bu sakinlik önemsememek ve rahat davranmak anlamında değil tabii ki. Gerekli önlemleri alarak, hijyen kurallarına uyarak, devletin aldığı tedbirlere kulak vererek normal hayat rutinimizi bozmadan bu durumun üstesinden gelmeye çalışmalıyız. Böylelikle en az hasarla bu zorlu günleri atlatabiliriz. Corona virüs gerçekten önemsenmesi gereken ciddi bir tehlike. Bu durumdan kendimizi korumak için alacağımız bir çok önlem var. Bu önlemleri her gün sosyal medyada görüyoruz. Sağlık Bakanlığı’ndan açıklamalar yapılıyor, doktorlar, sağlık çalışanları anlatıyor. Bugün benim değinmek istediğim tamamen psikolojimiz ile ilgili olacak.

HAYATIMIZI SÜRDÜREBİLMEK İÇİN KAYGI BİR MOTİVASYONDUR

Evet hayatımızı sürdürmek, bugünü yaşayabilmek, yarını planlamak ve geleceğe yürümek adına kaygı motivasyonumuzdur. Ancak bunun aşırısı bizim için zararlıdır. Aşırı korku ve kaygı duyduğumuzda bu süreci nasıl yönetebiliriz? Ne gibi yöntemler uygulayabiliriz? Ki bu süreci beden ve ruh sağlığımız için bir tehdit olmaktan çıkaralım.

  • Sürekli aynı ifadeleri içeren kelimeler okuduğumuzda kaygı boyutumuz da artar. Zaman zaman gerçek dışı bir hal alır. Bu aralar en sık duyduğumuz ve gördüğümüz kelime CORONA VİRÜS. Biz bu virüs ile enfekte olmasakta kaygı durumumuz bizi derinden etkiler. Çünkü bilmediğimiz bir durumdur bu. Peki corona virüs kaygısı için ne yapmalıyız?
  • Bu virüsten kurtulabilmenin yolları var. Sık sık el yıkamak, sosyalleşmeye biraz ara vermek gibi. Biz bu önlemleri alırken bunlar aslında kaygıyı azaltan eylemler olmalıdır. Sonuçta bu şekilde virüsten uzak kalmaya çalışmaktayız. Bunları yaparken strese girmememiz gerekir ve kaygımız azalmalıdır.
  • Haber almak adına sosyal medya, televizyon, radyo, telefon mesajları, whatsapp grupları tabii ki gerekli. Ancak buralarda sürekli virüs haberlerini izlemek, olaylarla ilgili gelişmeleri okumak, aşırı bir şekilde sıkı takip içinde olmak bizim için tehlikelidir. İşi gücü bırakıp bu araçlara kitlenip kalmak psikolojimizi oldukça etkiler ve gerçeklikten uzaklaşırız. Gündemi takip etmeyin televizyon açmayın, sosyal medyaya bakmayın demiyorum sadece bunu aralıklı bir hale getirmek alınacak en uygun tedbirdir. 7-24 ne oldu acaba diye bakacağınıza, kendinize zaman dilimleri belirleyebilirsiniz. Bu da kaygı düzeyinizi azaltacak yöntemlerden biridir.
  • Kaygınızı arttıracak durumlar olması muhtemeldir. Aslı astarı olmayan mesajlar, yalan yanlış haberler bizi paniğe sevk edebilir. Öncelikle yetkili merciler dışında dolaşan kulaktan dolma bilgilere inanmayın. Korku ve paniğe sürüklenmemeye çalışın. Doğru bilgileri edinmeye çalışın. Her duyduğunuza ve gördüğünüze koşulsuz şartsız inanmayın.
  • Anksiyete, panik atak, paranoya ya da histerik kişilik özelliği olanlarda durum biraz farklı seyredebilir. Panik ve kaygı hali şiddetlenebilir. Durum kötüye giderse mutlaka uzman bir klinik psikologtan yardım almaktan çekinmeyin.

Her zamankinden daha çok sağduyulu olmaya, duyarlı davranmaya ihtiyacımız olan bir süreçten geçiyoruz. Bireysel olarak önlemlerimizi doğru şekilde alarak topluma yardımcı olmalıyız. Corona virüsten kurtulmamızın yolu bilinçli davranmaktan geçiyor. Umarım bu olayı en az hasarla ve en kısa zamanda atlatabiliriz. Hepinize sağlıklı günler dilerim.

Corona Virüsü Nedir? Nasıl Bulaşır?

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. İnsanlar çok panik çok korkuyorlar. Ben bu kadar korkuyu veya endişeyi gereksiz buluyorum. Evet endişelenmeliyiz düşünceli olmalıyız ama çevremizde ki insanları demoralize ederek değil veya azarlayarak kavga ederek değil. Gereken önlemlerini alır hijyenine beslenmene dikkat edersin evde oturursun gerisine kader demeyi tercih ediyorum ben

  2. Sercan Beyin yorumuna katılıyorum.Evet yaşadığımız kaygı virüsten çok daha büyük bir sorun ne yazık ki.Evde kalma sürem arttıkça kaygım daha da çok artıyor ne yazık ki.bazen durumu kontrol edemeyecek duruma gelebiliyorum.Böyle durumlarda olabildiğince kafamı dağıtmaya çalışıp oyalanacak birşeyler buluyorum.Peki siz kaygı halinden kurtulmak için ne yapıyorsunuz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

satranç tarihi

Satranç Tarihi ve Satrancın Avrupa’ya Yayılması

Kadınlar için tatil rotaları

Kadınlar İçin Tatil Rotaları