içinde

Çılgın Proje Kanal İstanbul. Tartışmalar Büyüyor. İşte Gerçekler.

çılgın proje kanal istanbul

Çılgın proje Kanal İstanbul ile ilgili tartışmalar sürerken, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı İmamoğlu arasındaki atışmalarda hız kesmeden devam ediyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan proje konusunda ısrarlı ancak Başkan İmamoğlu ise bu projenin cinayet olacağını savunuyor.

Çılgın Proje Kanal İstanbul. Tartışmalar Büyüyor. İşte Gerçekler.

Kanal İstanbul projesi Türkiye’nin gelmiş geçmiş en büyük projelerinden birisi. Dile kolay, Karadeniz’den Marmara Denizi’ne ikinci bir yol açılacak ve gemilerin bu yoldan gelmesi beklenecek. Neden beklenecek diyoruz çünkü bu yol ücretli bir yol olacak ama şu anda varolan yoldan kilometre olarak daha uzun olacak. Diğer yol ise yani şu anda kullanılan yol Montrö Boğazlar Antlaşması gereğince tamamen ücretsiz ve yeni açılacak yola göre daha kısa.

Yanlış Duymadınız!

Evet yanlış duymadınız. Yeni açılacak yol şu anda ücretsiz olan yoldan daha uzun. Yani gemiler neden kısa ve ücretsiz yol varken, uzun ve ücretli yola girecekler henüz bunla ilgili bir bilgi yok. Üstelik Montrö Boğazlar Antlaşması gereğince bu gemileri ücretli yoldan geçmeye zorlayamıyorsunuz.

kanal istanbul gerçekleri

 

Kanal İstanbul, İstanbul’a İhanet mi?

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “İstanbul içinden 2 tane deniz geçen şehir olacak” dedi, ancak bunun arkasından henüz kesin bir açıklama gelmedi. Yukardaki resimde de gördüğünüz gibi, şehrin ortasından yapay bir yol açılacak ve şehrin bir kısmı tamamen ada haline gelecek. Köprülerle bu adaya geçişler olacak ancak bu köprülerin ücretsiz olmayacağını tahmin etmek zor değil.

İstanbul’un İçinde Ücretli Yollar ve Köprüler Var

Aslında bu ilk olmayacak. Şehrin içerisinde yıllardır ücretli 3 köprü ve otobanlar var. 3. Köprü vatandaşa o kadar pahalı geldi ki, yap işlet devret sistemi ile vaat edilen geçiş hakkını devlet bir türlü sağlayamıyor. Fakat yine de belli sayıda aracı köprüyü yapan yabancı şirkete taahhüt ettiği için, geçmeyenlerin parasını da mecburen ödüyor.

Bu Paralar Nerden Ödeniyor?

Elbette bu paralar vatandaşın vergileri ile ödeniyor. Ülkenin yer altı kaynakları sınırlı. Varolan kaynaklarda kullanılamıyor. Haliyle ülke vergi ile yaşayan bir ülke oldu. Yap işlet devret sisteminde ise devlet taahhüt ettiği sayıya ulaşamazsa, kalan sayıyı kendisi ödemek zorunda kalıyor. İşte bunla ilgili basit bir hesap. Buyrun izleyelim.

Kanal İstanbul Doğaya Zarar Verir mi?

Sorunun cevabı basit aslında. Kilometrelerce yol açılacak ve bu yol üzerindeki herşey yok olacak. Yer altı su kaynakları, ağaçlar, binalar, kuşların göç yolları ve belki de en önemlisi, İstanbul deprem fay hattının tam üzerinde olduğu için, bu denli bir zarar ve inşaatın şehre ne kadar zarar vereceği henüz bilinmiyor. Terkos gölüne tuzlu su karışacak ve Marmara denizi ve Karadeniz arasındaki tuzlu su farklılığı yüzünden iki denizde de canlı yaşam zarar görecek. Bilim insanları bunu söylüyor.

Devlet Su İşleri Raporu Ne Diyor?

Devletin kendi birimi olan Devlet Su İşleri raporunda tam olarak şunları söylüyor; Zemin etüdü ve sondajlar yapılsa da her zaman beklenmedik durumlar ortaya çıkar. Ayrıca kayalardaki çatlak ve kırıklar sondajla da belirlenemez. Bu çatlaklardan Kanal İstanbul’un tuzlu suyu Terkos’a girer. 427 milyon metreküp içme suyu rezervi yok olur.

Devlet Su İşleri raporu aslında içme suyuna yapılacak olan bu saldırıyı gözler önüne seriyor. 3. Dünya savaşının içme suyu savaşı olacağı söylenirken, ülkemizdeki doğal içme suyunu yok etme tehlikesi ne yazık ki kaçınılmaz bir gerçek olacak.

İşte İstanbul Büyükşehir Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun Kanal İstanbul Projesi İle İlgili Konuşması. Buyrun İzleyelim.

Kanal Güzergahında Arsa Satışları Yoğun Talep Görüyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 2011 yılında yaptığı konuşmada, Kanal güzergahını rant olmaması açısından gizlediklerini söylemişti ancak belgeler ne yazık ki öyle söylemiyor. Kanal İstanbul güzergahında Arsa hareketi 30 Milyon metrekareyi bulmuş durumda. Yaptığı konuşmada İmamoğlu arsa satış belgelerini isterlerse Bakanlıklarla paylaşabileceğini söyledi. Daha da kötüsü İmamoğlu konuşmasında Kanal İstanbul güzergahındaki en büyük 3 şirketin Arap şirketleri olduğunu iddia etti.

Kanal İstanbul Animasyon Filmi Yayınlandı. Hadi İzleyelim.

 

Bilim İnsanları Çelişiyor

Başkan İmamoğlu bilimsel gerçeklerle konuşmasını yaptı ancak bazı bilim insanları da hiç bir şekilde doğaya ya da doğallığa zarar vermeyeceğini söylüyorlar. Ve işin garibi oldukça rahatlar. Ekrem İmamoğlu’nun iddiası ise Kanal İstanbul’un bir cinayet projesi olduğu. Bilimsel olarakta bunu şu maddelerle açıklıyor. Buyrun İzleyelim.

Ekrem İmamoğlu 15 Maddede Kanal İstanbul Projesine Neden Karşı Çıktıklarını Anlattı.

1- Kanal İstanbul demek susuzluk demektir.

2- Deprem demektir.

3- Doğayı katletmek demektir.

4- Tarihi talan etmek demektir.

5- Yeni vergiler demektir.

6- Belediyeye 35 milyar lira borç demektir.

7- Gelir rüyası görmek demektir.

8- Trafiğin artması demektir.

9- 50 yıllık hafriyat sorunu demektir.

10- Nüfusun artması demektir.

11- 8 milyon insanı bir adaya hapsetmek demektir.

12- Montrö rüyası görmek demektir.

13- Balıkçılığı bitirmek demektir.

14- Maneviyatı yok etmek demektir.

15- Kanal İstanbul demek bu milleti sevmemektir dedi.

 

Kadınların Uzak Durması Gereken Erkek Tipleri Hangileri? İşte Cevap.

Yorumlar

Cevap bırakın
    • Cidden itiraz gerekçelerine katılıyorum cok sacma buldugum Bi konu!! Ve söylenecek cok sey var.. Umarım sonuna kadar direnç gösterilir Bu konuda.

  1. Kaç gündür bu olayla ilgili tartışma programlarını izliyorum. İnsanın aklıyla dalga geciyorlar resmen. Bu proje için araplarla sözleştikleri de gün gibi ortada alınan arsalardan belli zaten. İnşallah İmamoğlu bu konu için diretir. Yoksa her şekilde bir katliam olması elde değil

  2. Daha ne kadar saçma bir hal alırız bilmiyorum açlik sınırına gelmiş, ekonomik olarak çökmüşken bunu da yapalim iyi olur deveye diken tabi

  3. Daha neler gelecek başımıza çocuklarımıza bırakacağımız hiçbirşey kalmadı elimizde. Herşeyde elleri işleri var sonumuz hayrolsun

  4. işsizlik oranı gün geçtikçe büyüyen bir ülkede birilerinin cebine birazdaha hak olmayan para girsin diye hazırlanan projelerden biri daha…. yediler yediler bitiremediler…

  5. O kadar gereksiz bir proje ki. Buna bu kadar para harcamak yerine bir sürü sondaj gemisi alınabilir, fabrika açılabilir. En basidi durduk yere böyle bişey çıkartmak yerine herkese duyurduları milli arabanın herşeyini milli yapacağı bir fabrika kursun.

  6. Projenin sonuçlarının olumsuz olacağını biliyordum ama bu kadar zarara neden olacağını bilmiyordum… Korkunç sonuçları var.

  7. Projenin sonuçlarının olumsuz olacağını biliyordum ama bu kadar zarara neden olacağını bilmiyordum… Korkunç sonuçları var

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Yolu-Yasamak-Yolda-Yasamak

Yolu Yaşamak, Yolda Yaşamak: İzmir’den Çıkış

genco erkal öyküsüdür

Genco Erkal Öyküsüdür