içinde ,

Çilek ve Faydaları Hakkında Bilinmeyenler

Çilek ve faydaları

Çilek (Fragaria ananassa) 18. yüzyılda Avrupa’da ortaya çıkmıştır. Günümüzde tüketilen evcil çilek, Kuzey Amerika ve Şili’den iki yabani çilek türünün bir melezidir. Çilekler, genellikle parlak kırmızı, sulu ve tatlıdır. Çilek meyvesi, mükemmel bir C vitamini ve manganez kaynağıdır ve ayrıca bol miktarda folat (B9 vitamini) ve potasyum içerir. Çilek, kalp sağlığı ve kan şekeri kontrolü için faydaları olabilen antioksidanlar ve bitki bileşikleri bakımından çok zengindir. Genellikle çiğ ve taze olarak yenilen bu meyve, çeşitli reçeller, jöleler ve tatlılarda da kullanılabilir. Bu makale size çilek ve faydaları hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklamaktadır.

Çilek ve Faydaları: Besin Değerleri

Çilek esas olarak su (% 91) ve karbonhidratlardan (% 7.7) oluşur. Sadece çok az miktarda yağ (% 0.3) ve bir miktar protein (% 0.7) içerir. 100 gram çileğin içindeki besinler şunlardır:

  • Kalori miktarı: 32
  • Su oranı: % 91
  • Protein: 0.7 gram
  • Karbonhidrat: 7.7 gram
  • Şeker: 4.9 gram
  • Lif: 2 gram
  • Yağ: 0,3 gram

Çilek ve Faydaları: Karbonhidrat Miktarı

Taze çilekteki su oranı çok yüksektir, bu nedenle çilekteki toplam karbonhidrat içeriği çok düşüktür. Çilekteki karbonhidrat oranı yüzde 8 civarındadır. Net sindirilebilir karbonhidrat içeriği aynı porsiyon boyutunda yüzde 6 kadardır. Bu meyvenin karbonhidrat içeriğinin çoğu glikoz, fruktoz ve sükroz gibi basit şekerlerden gelir, ancak aynı zamanda çilek bol miktarda lif içeren bir meyvedir. Çileğin glisemik indeks (GI) skoru 40 olup bu skor diğer besinlere göre nispeten düşüktür. Bu, çileklerin kan şekeri seviyelerinde büyük artışlara yol açmaması ve diyabetli insanlar için güvenli olduğu düşünülmelidir.

Çileğin Faydaları: Lif ve Vitamin Miktarı

Lif, çileklerin karbonhidrat içeriğinin yaklaşık% 26’sını karşılar. 100 gramlık bir adet çilek, 2 gram lif sağlar.  Çileğin içinde hem suda çözünebilen hem de çözünemeyen lifler bulunur. Diyet lifleri bağırsaklarınızdaki faydalı bakterileri beslemek ve sindirim sistemini sağlığını korumak için önemlidir. Ayrıca kilo kaybı için de çilek oldukça yararlıdır ve birçok hastalığı önlemeye yardımcı olmasıyla bilinir.

Çileklerde en bol bulunan vitamin ve minerallerden bazıları şunlardır;

  • C Vitamini: Çilek, bağışıklık ve cilt sağlığı için gerekli bir antioksidan olan mükemmel bir C vitamini kaynağıdır.
  • Manganez: Kepekli tahıllar, baklagiller, meyveler ve sebzelerde yüksek miktarlarda bulunan bu mineral, vücudunuzdaki birçok işlem için önemlidir.
  • Folat (B9 vitamini): B vitamini çeşitlerinden biri olan folat, normal doku büyümesi ve hücre fonksiyonu için oldukça önemlidir.
  • Potasyum: Bu mineral, kan basıncını düzenlemek gibi birçok temel vücut fonksiyonunda yer alır.

Yaz Meyveleri

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Muhammet Ali Clay Öyküsüdür

    Muhammet Ali Clay Öyküsüdür

    Vize yok pasaport yok Ukraynaya gidiyoruz

    Vize Yok Pasaport Yok Ukrayna’ya Gidiyoruz!