içinde ,

Çileğin Sağlığa Faydaları Nelerdir?

Çileğin sağlığa faydaları

Bir önceki yazımızda çileğin genel besin değerlerinden ve faydalarından söz etmiştik. Bu yazımızda ise ağırlıklı olarak çileğin sağlığa faydaları üzerinde duracağız fakat öncelikle çileğin içindeki diğer besin maddelerine bir göz atalım.

Çilekte aşağıdakiler dahil olmak üzere bazı antioksidanlar ve faydalı bitki bileşikleri bulunur:

  • Pelargonidin: Çilekteki ana antitoksin olan bu madde, bu bileşik parlak kırmızı renkten sorumludur.
  • Ellagik asit. Çileklerde yüksek miktarlarda bulunan ellagik asit, birçok faydası bulunan bir polifenol antioksidandır.
  • Çilekteki ellagitanninler, bağırsaklarınızdaki ellagik aside dönüştürülür ve sağlığa önemli faydaları vardır.
  • Prosiyanidinler: Bunlar, çilek etinde ve yararlı sağlık etkilerine sahip olabilen tohumlarda yaygın olarak bulunan antioksidanlardır.

Çilekte Bulunan Antosiyaninler

Çileklerde 25’ten fazla antosiyanin vardır. Çilekte en çok bulunan antosiyonin ise Pelargonidin olarak bilinir. Antosiyaninler meyve ve çiçeklerin parlak renklerinden sorumludur. Genellikle meyvelerin yüzey kısmında yoğunlaşırlar, ancak çilek gibi bazı meyvelerde etli kısımlarda da antosiyaninlere sahip olma eğilimindedir. Antosiyanin içeriği, genellikle renk yoğunluğu ile orantılıdır ve meyve olgunlaştıkça büyük ölçüde artış gösterir. Antosiyanin bakımından zengin gıdalar, özellikle kalp sağlığı ile ilgili sayısız faydaya sahiptir.

Çileğin Sağlığa Faydaları – Kalp Sağlığı

Çilek yemek, birçok kronik hastalık riskinde azaltır. Çilek kalp sağlığını iyileştirebilir, kan şekeri seviyesini düşürebilir ve kanserin önlenmesinde faydalı olabilir. Kalp hastalığı dünya çapında en yaygın ölüm nedenidir. Çalışmalar, meyveler ve meyve antosiyaninleri ile iyileştirilmiş kalp sağlığı arasında pozitif yönlü bir ilişki bulmuştur. Binlerce kişide yapılan önemli gözlemsel araştırmalar, düzenli meyve tüketimini daha düşük kalp hastalığı kaynaklı ölüm riskine bağlamaktadır. Kalp hastalığı için iyi bilinen risk etmenlerinden biri olan orta yaşlı bireylerde yapılan bir çalışmaya göre, meyveler HDL (iyi) kolesterol, kan basıncı ve kan trombositlerinin işlevini iyileştirebilir.

Çilekler ayrıca;

  • kan antioksidan durumunu iyileştirebilir
  • oksidatif stresi azaltır
  • iltihabı azaltır
  • vasküler fonksiyonu iyileştirir
  • kan lipit profilinizi geliştirir
  • LDL (kötü) kolesterolün zararlı oksidasyonunu azaltır

Çileğin Sağlığa Faydaları – Kan Şekerini Düzenler

Karbonhidratlar sindirildiğinde, vücudunuz onları basit şekerlere ayırır ve kan dolaşımınıza bırakır. Daha sonra vücudunuz insülin salgılamaya başlar, bu da hücrelerinize kan dolaşımınızdan şekeri almasını ve yakıt veya depolama için kullanmasını söyler. Kan şekeri regülasyonu ve yüksek şekerli diyetlerdeki dengesizlikler, artan obezite, tip 2 diyabet ve kalp hastalığı riskiyle ilişkilidir. Çilek içermeyen karbonhidrat bakımından zengin bir yemeğe kıyasla, çilek karbonhidrat açısından zengin bir öğünden sonra glikoz sindirimini yavaşlatır ve hem glikoz hem de insülindeki ani düşüşleri azaltır gibi görünmektedir.

Balın Faydaları Nelerdir?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    kod 29 işçinin kabusu

    Kod 29: İşçinin Kabusu

    yoga nedir

    Yoga Nedir?