SağlıkSağlıklı Beslenme

Bitter Çikolata ve Faydaları

Bitter çikolata, insan sağlığını pozitif yönde etkileyecek bir besin kaynağıdır. Kakao ağacının tohumundan yapılır ve antioksidan özelliğine sahiptir. Ayrıca yapılan araştırmalar kalp rahatsızlıklarına da faydası olduğunu göstermektedir.

Bitter Çikolata – Besleyici

Besin lifi ve minerallerle yüklüdür. Satın alırken de kakao miktarının yüksek olmasına dikkat etmek daha iyi olacaktır. %70-80 kakao oranına sahip 100 gramlık çikolatanın içeriği:

  • 10 -12 gr lif,
  • Günlük ihtiyacın %65-70’i kadar demir,
  • %55-60’ı kadar magnezyum,
  • %85-90’ı kadar bakır,
  • Tamamına yakın mangan,
  • Bol miktarda da potasyum, çinko ve fosfor bulunmaktadır.

Günlük ihtiyacı karşılıyor diyerek günde 100 gr bitter çikolata tüketmek de faydalı değildir. Yaklaşık 100 gr üründe de 600 kalori ve az miktarda da olsa ilave şeker bulunmaktadır. Bu yüzden günlük tüketimde maksimum 30 gr idealdir. İçeriğinde kahve kadar olmasa da eser miktarda kafein de mevcuttur.

Bitter ÇikolataGüçlü Bir Antioksidan

İşlenmemiş çiğ kakao taneciklerinin tespit edilmiş en yüksek puanlı aktioksidanlar arasında olduğunu söyleyebiliriz. Bitter çikolata biyolojik olarak aktif bulunan ve antioksidan görevi gören değerli organik bileşiklerle doludur. Yapılan bir çalışmada da kakao ve bitter çikolatanın, özellikle antioksidan kaynağı olarak bildiğimiz yaban mersininden daha fazla organik bileşiğe sahip olduğu kanıtlanmıştır.

Bitter Çikolata – Kan Basıncını Düşürür

Nitrik oksit, atar damarlara gevşemesi için sinyaller göndermektedir. Bitter çikolatanın içeriğinde bulunan organik bileşenler de nitrik oksitin üretiminde rol alan endotelyumu uyarır. Özetle, tüketildiğinde çok etkin olmamakla birlikte kan akışını iyileştirir ve kan basıncını düşürür.

Kolesterole Karşı

Bitter çikolata tüketimi kalp hastalıklarına karşı riski düşürmektedir. İçeriğindeki yoğun antioksidan bileşenleri, damarlarda tıkanıklığa sebep olan LDL’yi (kötü kolesterol) düşürmektedir ve dengelemektedir. Ayrıca, HDL (iyi kolesterol) de yükselir ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk olan insülin direncini de azaltabilir.

Kalp Hastalıklarına Karşı

Atar damarlardaki LDL etkinliğini yıkmayı başaran bitter çikolata, olası damar tıkanıklıklarına karşı kalbi korumaktadır. Yapılan araştırmalarda, kakaonun, kalp hastalığından ölüm riskini 15 yıllık bir süre içinde %50 oranında azalttığı tespit edilmiştir. Başka bir çalışmada da düzenli yenilmesi sonucunda kalp rahatsızlığı riskini %60 oranında azalttığı görülmüştür.

Genel olarak baktığımızda da kalp hastalıklarına karşı etkin bir rol almaktadır. Bu durum her gün bol miktarda çikolata tüketmemiz gerektiği anlamına gelmemeli. Kısacası günlük olarak 1 -2 kare almamızda herhangi bir sakınca bulunmamaktadır. Unutmadan şeker oranının düşük olduğu ve en az %70 kakao içeriğine sahip ürünleri tüketmeye çalışmanız daha yararlı olacaktır. Çikolata ne kadar koyu ise şeker oranı da o kadar düşük olacaktır; bunu da not etmenizi tavsiye ederim.

Zayıflamak İçin Yenmesi Önerilen Meyveler

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. Diğer çikolatalara göre bitter çikolatanın şeker oranı düşük olduğu için tüketilmesi daha doğrudur. Tadına alışınca çok daha güzel geliyor bence :) yazı için teşekkürler kalemine sağlık

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu