Sağlıklı Beslenme

Beslenme Hakkındaki Yalanlar

Beslenme Hakkındaki Yalanlar adlı yazımızda Doğru Beslenme Tüyoları ile başladığımız seriye devam ediyor arkadaşımız Öykü Yalçın. Kendisine bu kıymetli çalışması için teşekkür ediyoruz ve hemen olayı maddeler halinde özetlemeye geçiyoruz.

Beslenme Hakkındaki Yalanlar

Beslenme hakkındaki yalanlar aslında hayatımızın hemen her anında karşımıza çıkıyor. Bazen bir tv programında bazen etrafımızdan duyduklarımızda karar veriyoruz beslenme alışkanlığımıza. Peki bu ne kadar doğru? Arkadaşımız maddeler halinde en bilinen yalanlara cevaplar veriyor.

Meyve Suyu İçmek Yararlıdır

Sadece meyve suyu değil meyvelerin smoothie adlı karışımların da sağlıklı olduğu düşünülür. Aslında bu bir bakıma doğrudur. Meyve suları ve smoothieler özellikle nişastalı olmayan sebzeler içeriyorsa ve taze yapılmışsa vitamin, mineral ve anti oksidan kaynağıdır. Fakat bunları bir dolapta saklayıp sonra tüketmek isterseniz şeker oranı ve kalorisi artar. Ayrıca meyve suyu içmek meyvenin posasını atmanıza neden olur ve kalorili lekerli kısmı içmenizi sağlar. Meyveyi direk yemek ve smootihie yapınca direk tüketmek yararlıdır.

Prebiyotikler Herkes İçin Yararlıdır 

Prebiyotikler son zamanlarda marketlerde çok popüler olan bir tür beslenme. Fakat bazı kullanıcıların sorun yaşadığı gözlenmiş ve yapılan araştırmalar herkese aynı yararı sağlamadığını göstermiş. Bu sadece bazı insanların sindirim sisteminin direnç göstermesi ile değil aynı zamanda bazı sindirim sistemlerinin prebiyotik beslenmeye karşı negatif bir etki göstermesinden de kaynaklı. Prebiyotiklerin kişiye göre alınması gerekir. Çünkü vücuda fazla oranda alınınca şişkinlik, gaz gibi olumsuzluklara neden olabilir.

Kilo Vermek Kolaydır

Ne yazık ki kayda değer bir çaba harcamadan kolaylıkla kilo vermek bir kandırmacadır. Kilo vermek hiç kolay değildir. Tutarlılık, direnç, sabır, sıkı çalışma ve kendini sevme gerektiren bir süreçtir. Ayrıca genetik ve diğer faktörler bunu daha zor hale getirebilir. Eğer kilo vermek için mücadele ediyorsanız yalnız değilsiniz. İçinizdeki kilo vermek için sizi zorlayan sesi unutun. Bunun yerine hayat boyu sağlıklı beslenmeyi ve aktif olmayı sağlayan bir model edinmenizi öneririz.

Kilo Vermek İçin Kalori ve Yeme İçme Takibi Gerekir

Kilo vermek için kalori hesabı ile yemek yiyerek ağzınızdan giren her lokmanın hesabını tutmanıza gerek yok. Bu düzensiz yeme eğilimi gösterilmesine de neden olabilir.

 

Yüksek Kolesterollü Yiyecekler Sağlıksızdır

Kolesterol diyet konusundaki yanlış anlamalara maruz kalmış bir konudur çünkü yumurta yada yoğurt gibi kolesterolü yüksek fakat sağlık açısından son derece yararlı gıdaların alımı engellenmiş olabiliyor diyetlerde. Bu sebeple yararlı gıdaların ölçülü alımı vücut için besleyicidir.

 

Yeme Problemleri Sadece Kadınlarda Görülür

Pek çok insan kilo problemlerinin sadece kadınların dünyasında geçerli olduğunu düşünür fakat ergen yada yetişkin erkeklerde risk altındadır. Yeme bozuklukları kadınlarda ve erkeklerde farklılık gösterebilir. Farklı cinsel kimliklere sahip bireylerin yeme bozukluğunun da fark gösterdiği gözlemlenmiştir.

Karbonhidrat Tüketmek Kilo Aldırır

Karbonhidratlarda diyet yapanlar arasında en korkulan ve uzak durulmaya çalışılan besin grubudur. Fakat gerçekte lifli, vitaminli ve nişastalı kök sebzeler ile tahıl ve baklagilleri orta düzeyde tüketmek yararlıdır. Sebzelerin yanı sıra tüketilen sınırlı bir miktar obezite, Şeker hastalığı kanser gibi hastalıkların oluşma riskini düşürür. Tabi ki karbonhidratlı tatlılar bu gruba girmiyor.

Kafa Karışıklığı

Beslenme dünyasındaki çeşitli hızlı kilo verdiren diyetleri uygulamak yarardan çok zarar getirir ve güven kaybına da neden olur. Kişi ne yaparsa yapsın kilo veremediğini de düşünebilir. Yine de sağlıklı beslenmek konusunda kendimizi eğitmeli ve doğru yolu bulmalıyız. 

Gerçeği kurgudan ayırarak, bireysel ihtiyaçlarımıza uygun, besleyici ve sürdürülebilir bir beslenme düzeni geliştirmeliyiz.

 

Malahay

KTÜ mezunu bir tarihçi, sosyal bilimlerin en fantastik savunucusu, Shallwe içerik üreticisi...

İlgili Makaleler

6 Yorum

  1. Harika bir yazı olmuş ama ben genetigin de çok büyük rol oynadığını düşünüyorum bu konuda . Ben sürekli yemek yerim ama kolay kolay kilo alamam mesela. Ama sofradan yoğurt ve salatayı hiç eksik etmem belki de onun faydasını görüyorum :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu