içinde

Bahar Yorgunluğuna Ne İyi Gelir?

 

Kış mevsiminin depresif halinden çıktığımıza seviniyoruz derken bu sefer de bahar yorgunluğu kendini göstermeye başlıyor. Tarifi olmayan halsizlik, yorgunluk ve bıkkınlık hisleri yaşamaya başlıyoruz. Sürekli bir uyuma isteği baş gösterir, karşı koymakta zorlanırız. Her üç kişiden birinde bahar yorgunluğu görüldüğü uzmanlar tarafından dile getirilmektedir.

Bahar Yorgunluğunun Sebebi Nedir?

Kış mevsimi boyunca kapalı ve basık havalar nedeniyle vücudumuz yeterince serotonin depolayamaz, melatonin denilen uyku hormonu daha fazla yükselir. Bahar ayının gelmesiyle vücudumuz da denge sağlamaya çalışır ve dolayısıyla ufak bir adaptasyon sorunu ortaya çıkar. Güneşli havalarda dışarıda durarak serotonin ve melatonin hormonlarının dengesi yerine gelmeye başlar, bahar yorgunluğu denilen durum ise ortadan kalkarak enerji depolamaya ve canlanmaya başlarız.

 

Stres ve Bahar Yorgunluğu

Büyük şehirlerde yaşayan kişilerde daha yoğun görülen halsizlik, baş ağrısı, yorgunluk gibi belirtiler dengesiz hava olayları sebebiyle iki katına çıkmaktadır. Kış mevsimin verdiği ağırlığı üzerinden atmaya çalışan vücudumuz daha fazla stresli olmamıza neden olur. Bahar yorgunluğu kısa sürmektedir. Uzun süren yorgunluk vb. gibi şikayetleriniz varsa en yakın sağlık kuruluşuna gitmeniz gerekmektedir. Troid hastalıkları, depresyon vb. gibi ciddi rahatsızlıklarınız olabilir.

Bahar Yorgunluğunu Nasıl Atlatırız?

Bahar yorgunluğunu çabuk atlamak için taze meyve ve sebzeler alınıp tüketilmeye başlanmalıdır. Kendimize bitki çayları hazırlamalı, vücut yenileyici detokslar hazırlamalıyız.

 

 

Bahar Yorgunluğuna İyi Gelecek Besinleri İnceleyelim

Organik besinleri tüketmeye özen göstermelisiniz.

Bol C vitamini takviyesi yapılmalı.

Kırmızı ve siyah renkli meyveler bol bol tüketilmelidir.

Taze, organik ve şekersiz pekmezler dikkatli olmak kaydıyla tüketilebilir.

Besinleri çiğ tüketmeye özen göstermelisiniz. Pişirecekseniz de buharda pişirmek, besin değerlerinin korunması için oldukça doğru bir yöntemdir.

Renkli sebzelerden oluşan bol malzemeli salatalar yapın, bol limon ve taze baharatlarla birlikte tüketin.

Güneşli günlerde bol bol yürüyün. Orman ve deniz kenarında vakit geçirin.

D vitamini vücut tarafından üretilmez, güneş ışığında doğal olarak bulunur. Teninizi güneş ışığına direkt maruz bırakarak D vitamini takviyesini yapın fakat güneş altında çok vakit geçirmek zar

arlı olabilir buna dikkat etmelisiniz.

Evinizi, uyuduğunuz odaları sık sık havalandırın.

Uyumadan önce melisa ve papatya çayı içerek rahatlayabilirsiniz.

Her gün en az 45 dk. Yürüyüş yapın.

İşlenmiş gıdalardan uzak durun, doğal beslenmeye özen gösterin.

 

Bahar Alerjisi Olanlar Burayı Mutlaka Okumalısınız!   

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

davinci-resimleri

Sanat Eserleri Nitelikleri

Slack Programı Fotoğraflı Anlatım