içinde

BayıldımBayıldım

Az Kalorili Ve Sağlıklı Mucize Besinler!

Az Kalorili Ve Sağlıklı Besinler!

Yaz aylarının yaklaştığı bugünlerde sizlere kalorisi neredeyse sıfır olan kalorili yiyeceklerden bahsedelim istedik. Sizler için az kalorili ve sağlıklı hatta kalorisi hatta hemen hemen sıfıra yakın gıdaları listeledik. Siz bu yiyecekleri tüketirken vücut onların sahip olduğu kaloriyi harcamış oluyor. Yani kısaca siz o sebzeleri tükettiğinizde aldığınız kalorileri yakmanız için ne yürümeniz ne de egzersiz yapmanız gerekmiyor.

Az Kalorili Ve Sağlıklı Mucize Besinler!

Ayrıca bu besinlerin içerdiği vitamin, mineral, potasyum bakımından oldukça zengin olması ve kalori açısından sıfıra yakın olması sizin hem sağlıklı beslenmenize ve kilo vermenize yardımcı olacak. Bir başka unutmamamız gereken yanları bağışıklık sisteminizi güçlendirici etkiye de sahipler.

İşte sıfır kalori gıdalar;

1. Salatalık

Çok acıktınız ve açlığınızın önüne geçmek için bardaklar dolusu su içiyorsanız, yüzde 96’sı su olan salatalığa geçmeye ne dersiniz? Çok yüksek oranda su içeren yiyecekleri tükettiğinizde midenizde daha çok yer kaplayacağı için daha tok hissedeceksiniz. Ayrıca salatalığı yerken ince ince dilimleyerek yemeniz de size bir iki salatalıkta bir sürü şey yemiş hissi verecektir. Salatalığın kalorisi hemen hemen sıfıra yakındır ve salatalık K ve C vitaminlerinin yanı sıra potasyum açısından oldukça zengin bir besindir.

2. Turunçgiller

Kışın vazgeçilmez meyvesi olan turunçgilleri imkanınız varsa her mevsimde tüketmelisiniz. Karın yağlarınızdan rahatsız oluyorsanız ve göbek yağlarını eritmek istiyorsanız turunçgiller sizin en büyük kurtarıcınızdır. C vitamini seviyesi yüksek olan kişiler üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, C vitamini yüksek olmayanlara göre vücutlarında daha az toksin depoladıkları gözlemlenmiş.

Ödem Söktüren İlaç Gibi Besinler!

3. Kereviz

Kereviz de kalori açısından oldukça az ama vücuda gerekli olan besinler açısından oldukça zengin bir sebzedir. Her gün yediğiniz 3 dal kereviz ile günlük K vitamini ihtiyacınız karşılanır bununla birlikte A vitamini, folik asit ve potasyum da almış olursunuz. Kerevizin ayrıca bilinmedik bir özelliği daha var. Düzenli olarak kereviz tükettiğinizde kas dokusunu gevşetip rahatlatıcı ve kan basıncını düşürücü özelliği de bulunuyor.

4. Elma

Her gün bir elmayı kabukları ile yemenin kilonuza hiçbir katkısı olmaz. Hatta tam tersi elma yemek, metabolizmanın çok hızlanmasını sağlayacağı için, yağ yakımı ve kilo vermeye de yardımcı olur. Ve bilinen bir gerçek var ki elma yemek cildinizi güzelleştiriyor.

5. Kuşkonmaz

Bir tabak pişmiş kuşkonmaz yemenin size getireceği kalori yükü 20 kalori civarındadır. Kuşkonmazı siz soyup kendiniz pişirirseniz bu kalorinin çok daha fazlasını o an harcamış olursunuz. Ayrıca kuşkonmazın içinde bolca bulunan bulunan B vitamini vücutta bulunan şeker ve nişastaları parçalar.Anlıyacağınız yağ yakımı için oldukça faydalı bir sebze…

6. Kayısı

Havuçtan sonra en çok beta karotene sahip meyvelerden olan kayısı, kanserle ve kalp hastalıkları ile savaşırken göz sağlığınızı da korur. Günde 3-5 adet yediğiniz kayısı kalori olarak oldukça az olmakla beraber bağırsaklarınızı çalıştırmasıda sizler için ekstra avantaj sağlar.

7. Domates

Domateste bulunan vitamin ve minarellerin bir çok faydalı yanı vardır. Likopen isimli karoten pigmenti serbest radikallere karşı vücuda direnç kazandırarak prostat kanserini engeller ve cildin daha güzel ve genç görünmesini sağlar. Ayrıca domates güneş kaynaklı ultraviyole ışınlarına karşı en etkili ve doğal tedavidir. Diyetisyenlerin bir çoğu, domatesi özellikle kahvaltıda sınırsız yenecekler listesine koyar. Hem çok yararlı hem de kalori miktarı neredeyse sıfıra yakın olan domatesi bol bol tüketmenizde fayda var.

Hafıza Güçlendiren Mega Besinler Mutfağınızdan Eksik Olmasın!

8. Brokoli

Benim en çok sevdiğim ama çoğu insan tarafından en sevilmeyen sebzelerden bir tanesidi brokoli fakat bu sebzenin bunu hiç hak etmediği de kesindir. Bir porsiyon çiğ ya da haşlanmış brokolide bir portakalda bulunan lif ve C vitamini mevcuttur.

9. Karnabahar

Kadnabaharin da kalori miktarı oldukça düşüktür.Haşlanmış bir tabak karnabaharın kalorisi 20 kadardır. Ayrıca günlük C vitamini ihtiyacınızın tamamını karşılayacak kadar C vitaminine sahiptir. Hayatınızın her döneminde karnabahar mutlaka olmalıdır.

10. Yeşil Yapraklı Sebzeler

Bir tabak yeşil yapraklı sebzelerden yapılmış salata yediğinizde içerisine koyduğunuz sebzelerin ne olduğunun hiçbir önemi yoktur. Yeşil yapraklı sebzelerin bir çoğu hatta hemen hemen hepsinin doyuruculuk ve besleyicilik anlamında neredeyse birbirleriyle aynıdır. Mevsimine göre yeşil yapraklı sebzeleri taze olarak tercih edebilirsiniz. Yeşil yapraklı sebzelerin kalori miktarları ise yok denebilecek kadar azdır.

11. Kırmızı Biber

C vitamini açısından oldukça zengin olan kırmızı biberi isterseniz çiğ tüketin, isterseniz yaptığınız salatalarınıza ekleyin ya da isterseniz yaptığınız yemeklerinize ekleyin.Tercih ettiğiniz kırmızı biber eğer acıysa metabolizmanızı çok daha fazla hızlandıracak yiyeceklerin başında gelir.

12. Mantar

Daha öncesi yapmış olduğum diyette akşam ve ara öğün olarak en çok kullandığım ve en çok sevdiğim keyif aldığım mantar, kalori açısından en memnun olduğum yiyecek listesinin en başında geliyor. Mantar ve tavuğu karıştırarak, fırına veya mikrodalgaya atıp pişirdiğinizde ya da ocakta pişirdiğinizde yanında hiç birşey olmadan yiyebileceğiniz hem açlığınızı hem de lezzet ihtiyacınızı giderecek akşam öğünü için mucize bir yiyecek. Kalori miktarı oldukça az olan mantarıda yakmak için ne spora ne de yürüyüşlere gerek yok. Ayrıca mantar bağışıklık sisteminin de güçlenmesini sağlar.

Kanserle Savaşan Besinler

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

komunist başkana mazbatası verilmedi

Komünist Başkan’a Mazbatası Verilmedi. Sebebi Henüz Belli Değil.

WhatsApp Gruplarına Yeni Güncelleme Geldi!

WhatsApp Gruplarına Yeni Güncelleme Geldi!