içinde ,

Aralıklı Oruç Diyeti Nasıl Tutulur? Aralıklı Oruçla Nasıl Sağlıklı Kilo Verilir?

Aralıklı oruç son yıllarda popüler olan ve herkes tarafından takip edilen bir diyettir. Gün boyunca yemek yemeyerek sadece şekersiz ve asitsiz içeceklerin tüketildiği bir diyet programıdır. Bu diyet, kişinin vücuduna bağlı olarak farklı versiyonlarda uygulanabilir.

Aralıklı Oruç Diyeti Nasıl Tutulur? Aralıklı Oruçla Nasıl Sağlıklı Kilo Verilir?

Vücut besinleri uzun süre alamadığında, vücutta depolanan yağlardan ihtiyaç duyduğu enerjiyi almaya başlar ve yağ yakımını hızlandırır, böylece zayıflama sağlar. Aralıklı oruç ile ilgili birçok uzman, kardiyovasküler hastalıklara iyi geldiğini, yüksek tansiyonu ve kolesterolü düşürdüğünü, metabolizmayı hızlandırdığını ve iltihabı azalttığını vurgulamaktadır. Aralıklı oruçta, vücut her vücutta farklı reaksiyonlara neden olabilir, çünkü uzun süre besin alamaz. Bu nedenle, aralıklı oruç tutacaklar, vücutlarına uygun doğru listeyi oluşturmaya dikkat etmelidir.

Diyet Nasıl Uygulanır?

Dini oruçtan farklı olarak, aralıklı oruç sırasında yemek yemekten başka şekersiz ve asitsiz içecekleri tüketebilirsiniz. Kadınların 12-14 saate kadar, erkeklerin 14-16 saate kadar yemek yememeleri uygun görülür. Un, tuz, nişasta, şeker, yağdan kaçınmak ve daha sağlıklı ve daha hızlı sonuç almak için daha sağlıklı ve düşük kalorili yiyecekler tüketmeniz önerilir. Aralıklı oruç istendiği kadar uygulanabilir. Bununla birlikte, doktorlar 5/2 şeklinde uygulanmasını tavsiye ediyor. Başka bir deyişle, haftanın 2 günü aralıklı oruç tutmak, sağlıklı ve dikkatli bir diyetle 5 gün geçirmektir. Haftada 2 veya 3 gün uygulanan aralıklı oruç diyetinin ardışık günlerde uygulanması gerekmez. Haftanın farklı günlerinde de aralıklı oruç tutmanın mümkün olduğu belirtilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, oruç dışında günlerde sağlıklı yemeye çalışarak zararlı ve özellikle paketlenmiş ürünlerden uzak durmaya çalışmaktır.

Aralıklı oruç diyetine başlarken genellikle önerilen uygulama, akşam yemeğinden sonra 17: 00’a kadar hiçbir şey yememek ve normalden daha geç bir saatte kahvaltı yaparak bu döngüye devam etmektir. Vücudu hem daha sağlıklı bir yaşam hem de hızlı bir şekilde zayıflama sağladığı sürece kişiyi devam ettirir.

Sağlığa Faydaları

Bu oruç birçok bilim adamı tarafından onaylanan ve önerilen bir diyettir. Ne kadar aralıklı oruç uygulanırsa, vücuttan toksinlerin arınması o kadar büyük olur. Vücudun toksinlerden arındırılması durumunda, organlar daha sağlıklı ve daha düzenli çalışır. Kardiyovasküler hastalıklar, kötü kolesterol, inflamasyonun giderilmesi, metabolizmanın hızlanması ve kilo kontrolü sağlar. Aralıklı oruç haftada 2 veya 3 gündür ve kişinin sağlığı önerilir. Vücut direncinin zayıflamasına neden olduğu için şiddetle tavsiye edilmez.

ORUÇ YÖNTEM ARALIĞI

1-16/8 – 14/10 Yöntem: Günde 16 saat ya da hiçbir şey yemeden 14 saat geçirmek, açlık döneminin sonunda çok ağır olmadan normal bir yemektir. Akşam saat 18.00 civarında akşam yemeği yiyen bir kişinin bütün akşam hiçbir şey yemeden geçirmesi ve 10-11: 00 sabahları kahvaltı yapması önerilir.

2- Ye Dur Ye: Haftanın 1 veya 2 günü, günde 24 saat oruç tutmak çok yavaş ve yavaş yemek yeme diyetidir. Sabah 10’da yedikten sonra, akşam 10’a kadar yediklerinizin enerjisinizi harcayın ve akşam 10’da bir şeyler yedikten sonra ertesi gün akşam 10’a kadar hiçbir şey yemeyin. Haftada 1-2 gün uygulanması tavsiye edilen bu diyetin tekrar tekrar uygulanması önerilmez. Gün boyunca bol su ve şekersiz ve asitsiz içeceklere izin verilir.

3- 5: 2 Yöntem: Haftada 5 gün, paketlenmiş ürünlerden ve işlenmiş gıdalardan uzak beslenmesi gereken sağlıklı bir diyettir ve diğer 2 gün şekersiz, yağsız 500 kalori alarak uygulanan bir diyettir. ve un içermeyen gıdalar tüketilmelidir.

BU DİYETİ KİMLER UYGULAMAMALI 

İlaç tedavisi gören kişiler bu diyeti yapmamalı.
Tansiyonu düşük kişiler bu diyeti yapmamalı.
Hamile ve emziren anneler bu diyeti yapmamalı.
Regl düzensizliği yaşayan kişiler bu diyeti yapmamalı.
Diyabet hastaları bu diyeti yapmamalı.
Yeme bozukluğu olanlar ve çok zayıf kişilerin aralıklı orucu tutmaları önerilmemektedir.

IF- Intermittent Fasting Nedir?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    İnsanlar Neden Yalnız Kalır? Yalnızlık Üzerine Yapılan Hatalar

    düğünde-ateş-açıldı

    Düğünde Sosyal Mesafeyi Hiçe Sayıp Hem De Bir Çocuğa Ateş Açtırdılar