Sağlık

Anksiyete İçin Ne Zararlı?

Günümüzde birçok insan anksiyete bozukluğundan muzdarip. Çoğumuz kaygılı anlarda verilen tepkilerin doğal olduğunu düşünmüşüzdür. Kronik kaygı ve stresin yoğun olduğu zamanlarda da günlük aktivitelerimizin zarar görmemesi adına anksiyete ilaçlarına başvuruyoruz. Tükettiğimiz bazı besinlerin anksiyeteyi tetiklediğini biliyor muydunuz? Anksiyete günlük aktivitelerinize zarar veriyorsa, tüketeceğiniz besinlere de dikkat etmeniz gerekmiyor mu?

Anksiyete – Alkol

Anksiyeteyi düşürmek için tüketilen alkol aslında durumu daha da tetiklemektedir. Alkolün sinirleri yatıştırdığı düşünülse de sıvı dengesi ve uykusuzluk sorunu üzerindeki etkileri tespit edilmiştir. Seretonin seviyesindeki değişimler ve tüketilen alkolün azalması ya da bitmesi insanı daha da tedirginleştirmektedir. Eğer anksiyete sorunu yaşadığınızı düşünüyorsanız, az miktarda ve düşük alkollü ürünleri tercih etmenizde fayda bulunmaktadır.

Anksiyete – Kafein

Kahve, insanların hayatında büyük bir öneme sahiptir. İçinde barındırdığı kafein sayesinde en çok tercih edilen içeceklerin başında gelmektedir.Günün her vaktinde tüketilebilen bu içecek, aslında yarardan ziyade zararlı olabilir. Yüksek seviyede kafein tüketiminin anksiyeteyi ve tedirginliliği artırdığı tespit edilmiştir. Vücudun ürettiği serotonini de azaltarak daha da stresli hissetmeye yol açmaktadır. Bu yüzden de aşırı kafein tüketimi sinirlilik hallerinin artmasına ve depresif hissetmeye sebep olabilir. Bir adet büyük boy filtre kahvenin içinde yaklaşık 300-350 mg kafein bulunmaktadır. Yapılan araştırmalara göre de 300 mg kafein tüketen bireylerin, hiç kahve tüketmeyenlerden daha stresli olduğu tespit edilmiştir.

Anksiyete – Fermente Gıdalar

Başlıca et, süt ve üzüm gibi ürünler fermente edilerek ve ışıl işlem görerek sucuk, peynir ve şarap gibi ürünlere dönüştürülmektedir. Bu işlemlerle sırasında bakteri biyojenik aminlere ayrılır. Bunlardan biri de histamindir. Sinir sistemine, sindirime ve hormanlara zararı dokunan bir nörotransmitter. Hassas bünyelerde uykusuzluk ve kaygı bozukluğunu tetiklemektedir. Histamin intoleransını düşürmek için sıklıkla taze besinleri; paketlenmiş ürünlerde ise üretim tarihlerine mutlaka bakınız. Özellikle de son kullanma tarihi yaklaşan ya da tarihi geçen ürünlerden uzak durmakta fayda bulunmaktadır.

Anksiyete – Şeker

Bazı besinlerde doğal yollarla bulunan şekerden kaçınmamız mümkün değildir. Sonradan ilave edilen şeker kaygı bozukluğuna sebep olmaktadır. İlave şeker, kan şekerinizde ani iniş çıkışlara ve enerji patlamalarına sebep olur. Kan şekeriniz düştükten sonra ruh halinizde değişimler olabilir ve kaygı hali meydana gelebilir. İnsülin kan şekeri seviyenizi dengelemek istese de bu ani iniş çıkışlar karşısında çaresiz kalabilir. Fazla miktarda ilave şeker kullanmak, sinirlilik ve üzüntü hallerini olumsuz yönde etkileyebilir. İlave şeker deyince aklımıza bir bardak çaya attığımız şeker gelmesin. Çünkü ilave şeker gazlı içeceklerde, ketçapta, soslarda, birçok paketlenmiş üründe hatta bazı ekmek çeşitlerinde yoğun miktarda bulunmaktadır.

https://www.shallwe.com.tr/sekerin-etkileri/

İlgili Makaleler

15 Yorum

  1. Bence topluca aç kalalım. Ne anksiyete kalar, ne sinir kalır ne de kilo… günümüzde gıdalarla o kadar oynanmış ki, yemeğe korkar olduk

  2. Kafein, alkol seker bunlar bir cok kişi için demirbaş arkadasım da var ve acıkcası pek uygulamıyor ve sıkıntısını malesef yasıyor.. Çözümü olan seylerde tabiki konu sağlık olunca dikkat etmek sart, faydalı bir içerik olmus.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu