içinde

Anksiyete İçin Doğal Çözüm Yolları

anksiyete için doğal çözüm yolları

Anksiyete için doğal çözüm yolları olduğunu biliyor muydunuz ? Kaygı, endişe ve panik atakları günümüzde oldukça görülen psikolojik rahatsızlıklardandır.

Anksiyete İçin Doğal Çözüm Yolları

Kaygı bozukluğu için doğal tedavi önerileri

Arada sırada herkesin yaşayabildiği bir duygu olan kaygı, sıkça yaşandığında günlük hayatı olumsuz etkileyecek hale geliyor. Bu durumda kaygı bozukluğu (anksiyete) ortaya çıkıyor. Anksiyete huzursuzluk, ani endişe atakları, uyku bozuklukları ve tahammülsüzlük gibi belirtilerle ortaya çıkıyor. Ayrıca son yıllarda üzerinde en çok konuşulan psikolojik rahatsızlıklardan biri olarak biliniyor.

Baş ağrısı, kaslarda gerginlik ve tutulmalar, sindirim bozuklukları gibi fiziksel etkilere de neden olabiliyor. Kaygı bozuklukları tedavi edilmediğinde panik atak ve depresyon gibi hastalıklara da eşlik edebiliyor. Günlük yaşam stresi ve şehir hayatı koşturmacası, anskiyetenin gün geçtikçe daha yaygın bir hastalık haline gelmesinin en büyük sebepleri.

Bir terapist eşliğinde kişiye özel tedavi uygulanması en doğru yöntemdir. Ancak tedaviye ek olarak uygulanabilecek doğal yöntemler, düzenli olarak uygulandıklarında kısa sürede anksiyete belirtilerinin azaltılmasına yardımcı olabilir.

İşte kaygı bozukluğu için tercih edilebilecek doğal tedavi yöntemleri:

Masaj

Masaj yaptırmak güzelce rahatlamak ve bedendeki gerginlikleri atmak için en iyi yöntemlerden biridir. Mesaj terapisiyle anskiyete bozukluğu ile mücadele etmek için yardım alınabilir. Bir uzman tarafından düzenli olarak uygulanan masaj, vücuttaki gerginliği azaltarak stres sinyallerini yok eder ve kan dolaşımını arttırarak da fayda sağlar.

Yoga ve meditasyon

Düzenli olarak yapılan yoga ve meditasyon çalışmaları, kaygı bozukluğu da dahil bir çok psikolojik  sorunlarla başa çıkmanızı sağlar. Ayrıca fiziksel rahatsızlıkla baş etmek için çok etkili bir yöntemdir. Nefes alışverişini düzenlemesinin yanı sıra yoga ve meditasyon, kaygılı anlarda sakinleşmeyi kolaylaştırmayı öğretir. Sinir sistemine “ben iyiyim” mesajı vermek için en iyi yollardan birisidir. Doğru ve derin nefesler alarak vücudu gevşetir. Bunu yapmayı en iyi şekilde yoga meditasyon çalışmaları ile öğrenebilirsiniz.

 

Uyku çayları

İyi bir uyku, genel psikolojik sağlığımız için en önemli faktörlerden biridir. Kaygı bozukluğu, genellikle her zaman uyku sorunlarına da yol açar. Zihinde dönüp duran düşünceler ve fiziksel gerginlik, geceleri uykuya geçişi zorlaştırır. Bu sebeple yeterli ve sağlıklı uyumamak, anskiyete belirtilerinin daha yoğun bir şekilde ortaya çıkmasına neden olabilir. Yatmadan önce içeceğiniz bir fincan melisa, adaçayı, papatya, kedi otu benzeri rahatlatıcı özelliği olan bitki çayı, uykuya geçişinizi kolaylaştırır. Anksiyete belirtilerini azaltmanıza da yardımcı olacaktır. Ancak tüm bitkisel ürünleri kullanırken olduğu gibi, uykuya yardımcı bitki çaylarını da kullanırken doktorunuza danışmanız gerekecektir. Özellikle psikiyatrik ilaçlar kullanıyorsanız, bazı bitkileri kullanmamanız gerekiyor olabilir.

 

Aromaterapi

Bitki esanslı kokular kullanılarak uygulanan aromaterapi, kaygı bozukluğu için de kullanılabilecek doğal çözüm yollarından biridir. Uygun bir aromaterapik yağı düzenli olarak koklayarak, odanızı veya çalışma alanınızı bu yağlarla kokutarak aromaterapinin gücünden faydalanabilirsiniz.Lavanta yağı stres durumları için en yaygın olarak kullanılan ürünlerin başında gelir. Kaliteli bir lavanta yağı ile aromaterapi yapmak kaygı bozukluğunuz için iyi bir fikir olabilir.

Antidepresanları Bırakırken Dikkat Edilmesi Gereken Konular

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

viyana gezi rehberi-viyana hakkında bilgiler

Viyana Gezi Rehberi – Viyana Hakkında Bilgiler

legendof legends vodafone freezone şampiyonluk ligi

Legend of Legends Vodafone FreeZone Şampiyonluk Ligi