içinde

Anksiyete Bozukluğu İle Nasıl Mücadele Edilir?

Anksiyete bozukluğu ya da endişe, insan hayatında yer alan son derece doğal hislerden biridir. Çoğu zaman gelecek hakkında endişe duyar; Hayatımızdaki insanları kaybetmekten, işimizi kaybetmekten, arkadaşımızı kaybetmekten, yalnız kalmaktan ve bunların türevlerini barındıran bir korku kovanına saplanır kalırız. Fakat kontrol edilemeyen bu endişeler, zamanla, boynunuza dolanmış hayatınıza zehir saçan çift başlı bir yılana dönüşüp, her gün bir öncekinden daha kaygılı ve şüpheci biri olmanıza neden olur.

Anksiyete bozukluğu ya da endişe, insan hayatında yer alan son derece doğal hislerden biridir. Çoğu zaman gelecek hakkında endişe duyar; Hayatımızdaki insanları kaybetmekten, işimizi kaybetmekten, arkadaşımızı kaybetmekten, yalnız kalmaktan ve bunların türevlerini barındıran bir korku kovanına saplanır kalırız.

Peki bu endişe ile nasıl başa çıkarız?

1. Herşeyi Kontrol Edemeyeceğini Kendine Hatırlat!

Şimdi bir hatırlatma ve video ile başlayalım. Hani yüzlerce insanın geçtiği yoldan geçerken, tam üstüne bir çınar ağacının dalı düşen ve bütün haber bültenlerine konu olan bir abimiz vardı:

İnsan hayatı işte bu kadar ”pamuk ipliğine bağlı”. Bu incecik bağda, ayakta kalmaya ve savaşmaya çalışıyoruz. Belki de bu abimizin de kafasında binbir düşünce vardı. Belki kirayı düşünüyordu, belki eşi ile arası bozuktu ya da kendisine yamuk yapmış bir dostuna içerliyordu… Sevgilinizin artık sizinle yeteri kadar ilgilenmediğini, arkadaşınızla eskisi kadar yakın olmadığınızı, bu ayın faturalarını nasıl ödeyeceğinizi aklınızdan çıkaramıyorsanız, sizi yiyip bitiren her düşünceden sonra hemen bu videoyu aklınıza getirin! Her şey olacağına varır. Gidenler gider, kalanlar kalır… Geçinemiyorsanız elbette bir yolunu bulup düzlüğe çıkana dek karşınıza yeni fırsatlar çıkacaktır. Hala hayattaysanız her zaman umut vardır.

Kafka’nın dediği gibi: ”Ölümün olduğu yerde daha ciddi ne olabilir ki”

Anksiyete Bozukluğu İle Nasıl Mücadele Edilir?
Anksiyete Bozukluğu

2. Endişelerinizi Tetikleyen Asıl Sebebi Bulun!

En büyük derdiniz ve sizi kara kara düşündüren şey ne? Önce bunun tespitinde bulunmanız gerekiyor. Bu aşamada aklınız sizi suçlayan, kendinizi kusurlu ve yetersiz hissetmenize sebep olacak şeyler üretecektir.

Yeterince para kazanamıyorum çünkü vasıfsızım.

Sevgilim beni artık sevmiyor çünkü onun için yetersiz ve sorunluyum.

Arkadaşım bana soğuk davranıyor çünkü ben onun hayatına yeterince iyi şey katamıyorum.

Bütün bu saçmalıkları kafanızdan silip, sizi bu kadar derinden etkileyecek düşünce kaosuna soktukları için asıl suçlanacak olanın siz değil onlar olduğunu fark edin. Bu kadar önemsediğiniz ve hayatınızı etkileyecek kadar çok enerji harcadığınız bir şey ya da biri; Zaten sizin endişe ve korkularınızı fark eder ve desteklemek için yanınızda olurdu! Tıpkı sizin yapacağınız gibi…

3.Sokak Hayvanlarına Yardım Edin!

İçinizdeki sevgiyi endişeye değil iyiliğe kanalize edin. Bu en önemli egzersizdir anksiyete bozukluğu ile baş etmek adına. Her gün aynı saatte, sokak hayvanlarına su ve mama götürün. Gün geçtikçe orada sizin gelmenizi bekleyen aynı hayvanları görecek, onlarla bağ kuracak ve ”koşulsuz sevgi” ile tanaışarak, içinizdeki yepyeni biri ile tanışacaksınız. Evren bencil arzularınızdan sıyrılıp, koşulsuz bir biçimde zaman ve emek harcadığınız bu eylemi en kısa zamanda size ‘sizin arzuladığınız biçimde’ geri döndürecek.

”Sadece ben ve benim sorunlarım” kafasından sıyrıldığınız da, verdiğiniz emeğin ve sevginin karşılığını hayatınıza sihirli bir el değmişcesine alacaksınız!

 

 

Değişim Nedir?

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Marilyn Monroe hayatı

Marilyn Monroe kimdir?

Sebzeli Risotto

Sebzeli Risotto Tarifi