içinde

Ani Harabeleri ve Çıldır Gölü: Yolu Yaşamak, Yolda Yaşamak

ani harabeleri ve çıldır gölü

Eveeeet, yine ben. Yolu yaşıyoruz, yolda yaşıyoruz.Biz seyyahların en iyi bildiği şeydir yolu yaşamak. Ani harabeleri ve Çıldır gölü yolun getirdiği en güzel yerlerinden oldu.

Hala bitmedi evet ama inanın çok detay vermemiş halimle anlatıyorum. Sabredin, çok az kaldı.

8 Aralık sabahı uyanır uyanmaz Ani Harabelerine doğru yola çıktım. Köye ulaşmak için 3 araba değiştirmek ve yaklaşık 10km yolu yürümek zorunda kaldım ama bir an pişman olmadım. Son 7 kmlik yolda bindiğim traktörün tavanına kafamı vurmuş olmam da buna dahil.

Beni az çok tanırsınız, Ani ören yerine girer girmez surlara tırmandım ama yasak olduğunu söyleyen güvenlik ben inene kadar bekleyince mecburen kısa sürdü. Ani’de ki katedralleri, kiliseleri ve pazaryeri gibi mevkileri gezmek tam 3 saatimi aldı ama keşke vaktim olsaydı da daha fazla vakit ayırabilseydim. Tigran Honents Kilisesi ve St Gregory Kilisesi (Polatoğlu Kilisesi,Abukhrament Kilisesi) şüphesiz herkes gibi benim de en çok ilgimi çeken yerler oldu.

Ani’den çıkar çıkmaz Çıldır Gölünün yolunu tuttum. Dönüş yolunda da yaklaşık 7 km yürümek zorunda kaldım ama bir şekilde Kars merkeze kadar geldim. Otogar mevkiine geçip Çıldır’a doğru otostop çekmeye başladım. Hava kararmadan gitmem ve yine hava kararmadan dönüş yoluna geçmem gerekiyordu. Hava kararmadan varabildim, görebildim ama dönüşüm için artık çok geçti.

Donan kısmı çok az bir bölüm olduğu için henüz kızaklar çalışmaya başlamamıştı ama insanlar yürüyebiliyordu. Birkaç yüz metre de olsa ben de yürüdüm. Sonrasın gölün asıl bölgesine ulaşmak için yola devam ettim. Bindiğim son aracın sahibi şansıma sağlık ki bir işletmenin sahibiydi ve dönüş yolum için bir şeyler ayarlayabileceğini söyledi. Çıldır’ı tepeden gören bir tesisteydim ve tesise girdiğim anda tur aracını gördük.

İşletme sahibi abi tur ekibinden beni de Kars’a bırakmalarını rica etti. Ekip lideri sandığım adam eliyle beni işaret etti ve yanına çağırdı. Sorduğu tek soru rakı içiyor musun oldu. Evet deyince de tamam gelebilirsin dedi.

Çıldır’dan Kars’a dönüş yolum hayatımın en keyifli yollarından biri oldu. Tur ekibi Alanya’dan gelmişti ve Karsı karış karış geziyorlardı. Hepsi birbirinden hoş sohbet 12 adamla beraber yaklaşık 1 saat boyunca güle oynaya geldik Kars’a. Yolda neleri varsa ikram ettiler. 3 kadeh viski, 2-3 dilim baklava, meyveler ve hatta çikolata krakere varana kadar yanlarında ne varsa.

Geceyi yine Kars’ta geçirdikten sonra 9 Aralık günü sabahın ilk ışıklarıyla Kars kalesine çıktım. Kalenin eteklerindeki kilise ve türbeleri gün ışığında ziyaret ettikten, Fethiye Camiyi, Valilik binasını gördükten sonra Erzurum’a doğru yola çıktım. 9 ve 10 Aralık günlerini babaannem, halam ve amcamlarla geçirdiğim için bu kısmı müsaadenizle geçiyorum.

Yolda Yaşamak, Yolu Yaşamak: Muradiye Şelalesi

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Özellikle anı harabeleri / kars müthiş merak ettigim yerlerden biri son 2 yıldır.. ne de güzel yazmışsın ellerine sağlık